Budynki użyteczności publicznej, w tym budynki biurowe, biura i urzędy to obiekty, których zabezpieczenie odgrywa niezmiernie istotną rolę z uwagi na bezpieczeństwo przebywających w nim osób.
Typowe zagrożenia, na jakie narażony jest budynek biurowy to: pożar, włamanie (kradzież dokumentów). Elektroniczne systemy zabezpieczeń zdecydowanie zwiększają poziom bezpieczeństwa.
Zabezpieczając budynki biurowe, biura, czy urzędy należy pamiętać, że:
- chronimy budynki, w których poza personelem znajdują się także osoby z zewnątrz (petenci, serwis sprzątający, catering, ochrona)
- trzeba zapewnić jasne i czytelne zorganizowanie procedur bezpieczeństwa (drogi komunikacyjne, oddymianie, komunikaty koordynujące ewakuację pozwalające uniknąć paniki)
- ze względu na obecność osób trzecich trzeba dobrze zabezpieczyć obszary ograniczonego dostępu
- szczególną ochroną obejmujemy archiwa i pomieszczenia magazynowania danych